Garanti / Reklamation

Filter
Sätt fallande sortering

5 artiklar

per sida
  1. Hur lång garanti har man på produkterna? Vi lämnar 1 års garanti på nya produkter från fakturadatum. Fynd och begagnade varor omfattas av en begränsad garanti. Garantiperioden för begagnad produkter är 60 dagar om inget annat anges. Det står i respektive produktbeskrivning längden på garantiperioden.Vi kan hjälpa till med ...
  2. Jag har en defekt produkt inom garanti, hur får jag hjälp? Så här gör du vid ett garantiärende: Skapa ett returärende via denna länk  Ange beställning/order nummer (det hittar du i orderbekräftelsen som du fick vid beställningstillfället) samt maildressen som användes i beställningen. Klicka på "Fortsätt till ansökan" Välj den ...
  3. Hur lång tid tar det att hantera ett garantiärende? Det varierar beroende på typ av fel, produkt, tillgänglighet och om produkten först måste skickas till leverantören/tillverkaren. Uppskattningsvis kan ett vanligt garantiärende ta ca 5-15 arbetsdagar att hantera med vissa undantag.
  4. Byter, returnerar eller reparerar ni produkten? Det beror på vilken produkt det är. Vi väljer ersättningsmetod utifrån vad som är mest skäligt vid ersättningstillfället. Begagnade produkter som har större fel brukar i första hand bytas ut mot en likvärdig enhet. Om det är mindre fel eller om produkten är utgående & slutsåld, ...
  5. Vad gäller det för garanti på vattenskador? Om enheten får sig en vattenskada så gäller det varken garanti eller reklamationsrätt. Det gäller även enheter som ska vara klassade som vattentåliga. För begagnade produkter: Graden av tålighet mot vatten, stänk och damm är inte permanent och skyddet kan minska vid normal ...
Filter
Sätt fallande sortering

5 artiklar

per sida